.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه‌هاي نشست دولت و مجلس

اسفنديار رحيم مشايي كه معمولا در نشست مشترك دولت و مجلس در جايگاه مهمان ويژه مجلس مي نشست، عصر ديروز در صندلي هاي رديف آخر مجلس نشست كه حدود 40 نماينده دور وي حلقه زده و نسبت به بيان مطالبي از سوي وي در خصوص توجه به مكتب ايراني به جاي مكتب اسلامي انتقاد مي كردند و بخشي از حاشيه نشست به سوال و جواب از مشايي اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين اولين نشست مشترك دولت و مجلس بعد از كش و قوسهاي فراوان و وعده‌هاي مكرر براي برگزاري آن عصر ديروز بعد از شش ماه و 11 روز از برگزاري آخرين نشست در 19 بهمن سال گذشته، برگزار شد كه با حاشيه هايي همراه بود.

*علي لاريجاني رئيس مجلس كه همواره با حضور در صحن مجلس بر صندلي بزرگ سبز رياست مجلس تكيه مي زند، عصر ديروز براي اولين بار وقتي در ساعت 18 در صحن مجلس حاضر شد، بر روي صندلي هميشگي خود ننشت، بلكه در بر صندلي مهمانان ويژه مجلس تكيه زد.

*بعد از چند دقيقه از حضور لاريجاني ميزبان اصلي مهماني ديشب، رئيس جمهور وارد مجلس شد كه رئيس مجلس براي استقبال از احمدي نژاد از صحن خارج و تا درب ورودي صحن رفت و بعد روساي 2 قوه دوشادوش هم وارد صحن مجلس شدند.

*همراه روساي 2 قوه رحيمي معاون اول رئيس جمهور، منوچهر متكي وزير خارجه و برخي ديگر از وزرا وارد صجن مجلس شدند.

* با ورود رئيس جمهور برخي از نمايندگان كه نمايشگرهاي موجود در صحن مجلس، چهره آنان را نشان مي داد، به سمت رئيس جمهور رفته و احمدي نژاد را در آغوش گرفتند و احوالپرسي از رئيس جمهور و بوسيدن وي طوري بود كه آدم فكر مي‌كرد اصلا اين نمايندگان نبودند كه همين هفته گذشته 180 نفر از آنها نامه انتقادي به رئيس جمهور در خصوص اظهارات مشايي رئيس دفترش و انتقاد از حمايت رئيس جمهور از مشايي را امضا كردند.

*نمايندگان كه در مجلس مواضع انتقادي نسبت به دولت و رئيس جمهور دارند عصر ديروز پس از سخنراني رئيس جمهور در اين نشست بعضا با تكبير و صلوات مواضع احمدي نژاد را تاييد مي كردند.

*علاوه بر "محمود احمدي نژاد" رئيس جمهور، "محمدرضا رحيمي" معاون اول رئيس جمهور، "منوچهر متکي" وزير امور خارجه، "مصطفي محمدنجار" وزير کشور، "علي اکبر محرابيان" وزير صنايع و معادن، "علي نيکزاد" وزير مسکن و شهرسازي، "سيدمحمد حسيني" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، "مهدي غضنفري" وزير بازرگاني، "حميد بهبهاني" وزير راه و ترابري، "احمد وحيدي" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، "صادق خليليان" وزير جهاد کشاورزي، "سيدشمس الدين حسيني" وزير امور اقتصادي و دارايي، "مرتضي بختياري" وزير دادگستري، "علي اکبر صالحي" رئيس سازمان انرژي اتمي، "مسعود زري بافان" رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، "سيدمحمدرضا ميرتاج الديني" معاون پارلماني رئيس جمهور از جمله مهمانان مجلس بودند که از همان دقايق اوليه در اين نشست حاضر شدند.
البته كامران دانشجو ورير علوم و دستجردي وزير بهداشت به دليل حضور در ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري در اين نشست حاضر نشدند.

*بيشتر نمايندگان فكر مي كردند كه به دليل نامه انتقادي 180 نماينده به مواضع و اظهارات اخير اسفنديار رحيم مشايي در خصوص مكتب ايراني، وي غايب بزرگ اين ضيافت افطار باشد، اما حضور وي در صحن مجلس تعجب نمايندگان را برانگيخت. البته برخي از نمايندگان خيلي زود انتقادات خود را فراموش كرده و با مشايي خيلي گرم صحبت كرده و حتي برخي از مشكلات را با وي در ميان گذاشتند. البته جمع زيادي هم به شدت به وي انتقاد داشتند.شايد هم آنها نامه را امضا نكرده بودند.

*غلامعلي حدادعال رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در سخنراني خود در اين نشست به صراحت به اظهارات و مواضع اخير مشايي اشاره و از آن انتقاد كرد.

* مجري نشست محسن كوهكن سخنگوي هيئت رئيسه مجلس بود كه در ابتداي نشست اعلام كرد براساس توافق انجام شده يك نفر از مجلس و يك نفر از دولت سخنراني خواهد كرد و براي اينكه به افطار برسيم ساعت 20:05 جلسه پايان خواهد يافت اما جلسه 20 دقيقه بعد از اذان به پايان رسيد.

* 2 ساعت از اين نشست 2 ساعت و نيمه، بدون حضور خبرنگاران، تصوير برداران و عكاسان بود. به رغم آنكه اداره اخبار و رسانه‌هاي گروهي از بيش از 50 خبرنگار و عكاس خواسته بود براي پوشش مراسم در ساعت 17:30 در مجلس حضور يابند اما خبرنگاران ساعت 20 تا 20:20 آن هم فقط براي پوشش سخنراني روساي 2 قوه در صحن مجلس حاضر شدند.

*در نشست ديشب گلايه ها و كنايه گويي ها هم وجود داشت. علي لاريجاني كه پس از پايان صحبت احمدي نژاد به دليل گذشتن از وقت اذان مغرب مايل به سخنراني نبود اما به اصرار رييس جمهوري و برخي از حاضرين در جلسه به مدت كمتر از پنج دقيقه صحبت كرد كه در همين دقايق كوتاه بر اجراي قانون از سوي دولت تاكيد كرد. نكونام رئيس كميسيون اصل 90 مجلس كه اولين سخنران نشست بود اينگونه از دولت گلايه كرد كه «چنانچه رييس جمهور و اعضاي هيات دولت قانوني را اجرايي نمي دانند بايد از راهکار قانوني آن استفاده و لايحه‌اي اصلاحي به مجلس ارائه کنند».

رئيس جمهور هم گفته بود كه قانون هم بايد خوب تصويب شود و هم خوب اجرا شود. شما در مجلس تلاش مي کنيد قانون خوب تصويب کنيد من نيز از طرف دولت قول مي دهم که قانون را خوب اجرا کنيم.

*شايد به خاطر همين كنايه گويي ها و گلايه ها بود كه خبرنگاران و تصويربرداران را بعد از پنج دقيقه از آغاز نشست از صحن مجلس خارج كردند.

*در اين نشست "محمد ابراهيم نکونام" رئيس کميسيون اصل نودم قانون اساسي، "غلامعلي حداد عادل" رئيس کميسيون فرهنگي، "عباس رجايي" رئيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي،"حميد رضا فولادگر"رئيس كميسيون ويژه پيگيري و نظارت بر اجراي اصل 44 قانون اساسي، "سيدمحمدحسن ابوترابي فرد" نايب رئيس اول و "غلامرضا مصباحي مقدم" رييس کميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي به نمايندگي از مجلس شوراي اسلامي، "مهدي غضنفري" وزير بازرگاني،"محمد رضا ميرتاج‌الديني"معاون پارلماني رئيس جمهور، "سيدشمس الدين حسيني" وزير اقتصاد و دارائي، "سيدمحمد حسيني" وزير ارشاد، "صادق خليليان" وزير جهاد کشاورزي و عزيزي معاون نظارت و راهبردي رئيس جمهور از سوي دولت سخنراني کردند.

*سهم خبرنگاران از اين نشست تنها معطلي چند ساعته نبود بلكه بعد از پايان نشست و هنگامي كه رئيس جمهور و رئيس مجلس در جايگاه مصاحبه حاضر شدند، آنها فقط اظهارات احمدي نژاد و لاريجاني را نوشتند و اجازه حتي يك سوال از روساي 2 قوه را نيافتند. تازه خبرنگاران، تصويربرداران و عكاسان 40 دقيقه بعد از گذشت اذان براي افطار به رستوران كاركان مجلس رفتند متوجه شدند كه حتي يك ليوان آب براي افطاري آنها تدارك ديده نشده است. اما نمايندگان، وزرا و روساي 2 قوه در رستوران مجلس افطار كردند.

*به علت كمي وقت فرصت براي سخنراني برخي از نمايندگان از جمله احمد توكلي فراهم نشد.

*نشست از ساعت 18:10 شروع شد و در ساعت 20:20 پايان يافت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.